Nos igen, Silkroad. Sokaknak nem mond semmit ez a név, hogy mit is takar valójában a játék. Aki némi angoltudással rendelkezik az már sejtheti, hogy talán van valami köze a kínaiak Selyemútjához. Egy gigantikus internetes RPG játékról van szó, amiben neked kell elkészítened a karakteredet, választhatsz a két nem 26-26 karaktertípusából. A játékot folyamatosan fejlesztik, mindig raknak bele új pályarészt, és azzal együtt új szörnyeket is, ezért nem kell félni, hogy egyszer vége lesz a kalandoknak, kihívásoknak.
Belépve az egyik játékszerverre kiválaszthatjuk, hogy a kínai vagy az eruópai legendák színterében akarunk játszani. Ha Európában, Constantinopleben szeretnél kezdeni, válaszd a lovat, ha Kínában, Jangan városát tartod szimpatikusabbnak, válaszd a ___-t. aláljuk magunkat. Lehetőségünk van kereskedni, az árusoknál megvehetünk mindent, amire csak szükségünk lehet a játék elején. A két szintéren más-más fegyverek, védőfelszerelések, képzések használhatóak. Kínában három csoportba oszlik fegyverarzenálunk, ezáltal összesen öt típus érhető el. Az egykezes kardok amik mellett pajzsot is foghatunk, a kétkezes bárdok és szuronyok mellett még íjakat is használhatunk, és különböző képzések kifejlesztése után felvértezhetjük magunkat azok mesteries használatával. Védőfelszerelésünk szintén három csoporból áll, Armor a fizikai sebzés ellen, a Garment a mágikus sebzések ellen, amég a Protector a kettő kombinált védelmével bír. Európában kilenc féle fegyver áll rendelkezésünkre. A könnyű egykezes kard, a lassú, de erős kétkezes kard, a dupla fejsze, a tőr, a nyílpuska, a varázsbot, a boszorkánybot, a papbot és a hárfa teszi változatossá játékunkat. A használt fegyverünktől függ, hogy milyen védőruházatot ölthetünk magunkra. Nehézpáncél, könnyűpáncél és talárt választhatunk. Ugyan úgy, mint Kínában, itt is csak a nehézpáncált és a könnyűpáncélt használhatjuk felváltva, a mágikus talár(garment) nem vegyíthető. Életerőnket (HP = Hit Point), manánkat (MP = Mana Point) és képzési pontjainkat (SXP = Skill Experience Point) úgy képezhetjük, hogy szörnyeket, esetleg bizonyos szint felett (lv 20-tól) embertársainkat megöljük, vagy küldetéseket teljesítünk. Ha összegyűlik a 100%-nyi tapasztalatpont, szintet lépünk.
Minden egyes szintfejlődéskor lehetőségünk van eldönteni, hogy a három egységnyi életképzést a fizikai erősségre tesszük vagy az intellektuális varázslatokra, így ezzel megnövelve előbbinél az életerőnket, az utóbbinál a manánkat. 20-as szintet elérve lehetőségünkben áll szakosodni, városok között szállítóeszközzel szaladgáló kereskedők (trader), kereskedőket megtámadó tolvajok (thief), vagy vagy egyéb szörnyek és tolvajok fejére hajtó vadászok (hunter). Ettől a szinttől, lehetőségünkben áll megtámadni a 20-as, vagy annál magasabb szintű játéktársainkat (PK). Amennyiben megöltük azt, a nevünk pirosra változik, és megjelenik egy halálfej az élet- és manacsík alatt. Ezt szörnyek ölésével, vagy néhányszoros haláloddal tudod eltűntetni, de amég piros a neved, a játéktársaid minden bizonnyal rád fognak támadni.
Innentől már a mi döntésünk, hogy a jó oldalra állunk kereskedni, vadászni, vagy a rosszra lopni. Ha ez nem tetszik megmaradhatunk békésen, és csinálhatjuk tovább a küldetéseket, ölhetjük a szörnyeket. Mindez csoportban végezve tanácsos...
2006. június 29. ThiefAcademy
|